Δεν πρέπει να μένετε ίδιοι

Ελάτε στην επιστήμη που μπορεί να σας αλλάξει.

Μην τα περιμένετε όλα από τους άλλους

Πάρτε την τύχη στα χέρια σας.

Η γνώση είναι μέσα σας

Ελάτε να την αναδείξουμε.

Το μοντέρνο είναι η στάση μας

Το βέλτιστο είναι η θέση σας.

Ένα καλό σχολείο που απλά περιμένει την στήριξή σας

Με εσάς δίπλα μας μπορούμε να πάμε καλύτερα, ελάτε να το κάνουμε.

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

Εφαρμογές Πολυμέσων

Σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσει ο μαθητής τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες στις τεχνικές ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων, ώστε να είναι ικανός να συμμετέχει σε διαδικασίες σχεδίασης, υλοποίησης και αξιολόγησης αντίστοιχων εφαρμογών. Οι παρουσιάσεις του μαθήματος καλύπτουν τόσο τη θεωρητική πλευρά του θέματος όσο και την τεχνική με ασκήσεις, δραστηριότητες και ειδικά θεωρητικά θέματα.

Στοιχεία Προγραμματισμού σε Γραφικό Περιβάλλον (Visual Programming)

Ο βασικός σκοπός του μαθήματος είναι να καταστήσει το μαθητή ικανό να δημιουργεί απλά προγράμματα. Στα πλαίσια του μαθήματος χρησιμοποιείται η Visual Basic ως μέσο διδασκαλίας του προγραμματισμού. Δεν αποτελεί εγχειρίδιο αναφοράς η Visual Basic. Επεξηγούνται εμμέσως τα πιο σημαντικά θέματα του προγραμματισμού χρησιμοποιώντας την πιο απλή και διαδεδομένη γλώσσα προγραμματισμού. Η παρουσίαση γίνεται με τέτοιο, ώστε ο μαθητής να μπορεί να συνδυάσει τη θεωρία με την πράξη και από τα πρώτα κιόλας μαθήματα να μπορεί να γράφει προγράμματα.

Βάσεις Δεδομένων

Οι Βάσεις Δεδομένων (ΒΔ) και τα συστήματα που τις διαχειρίζονται (ΣΔΒΔ) δημιουργήθηκαν με σκοπό να εξυπηρετήσουν τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες αποθήκευσης και επεξεργασίας μεγάλου όγκου δεδομένων. Στο μάθημα γίνεται προσπάθεια να προσφερθούν στους μαθητές βασικές και διαχρονικές, κατά κάποιο τρόπο, γνώσεις για τα περιβάλλοντα ΣΔΒΔ. Ο γενικός στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσει ο μαθητής όλες τις γνώσεις που θα του επιτρέπουν να αναγνωρίζει και να διακρίνει τα πλεονεκτήματα των εφαρμογών που έχουν αναπτυχθεί σε περιβάλλον ΣΔΒΔ (DBMS) και να μπορεί να υλοποιεί απλές εφαρμογές σε περιβάλλον ΣΔΒΔ. Σε όλες τις παρουιάσεις του μαθήματος χρησιμοποιούνται παραδείγματα που μπορούν να υλοποιηθούν με οποιοδήποτε ΣΔΒΔ έχουν οι μαθητές στη διάθεσή τους. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να δομηθούν στέρεες γνώσεις και οι μαθητές να μην περιορίζονται σε γνώσεις που αφορούν μόνο την εκμάθηση χειρισμού συγκεκριμένων εργαλείων.

Λειτουργικά Συστήματα ΙΙ

Το μάθημα έχει γενικό σκοπό να αποκτήσει ο μαθητής γνώση και εμπειρία, που θα του επιτρέπουν να χειρίζεται και να συντηρεί σύγχρονα λειτουργικά συστήματα, που χρησιμοποιούνται σε μικρές και μεσαίες εγκαταστάσεις, μηχανογραφικά κέντρα κ.λπ. Το συγκεκριμένο μάθημα αποτελεί συνέχεια του μαθήματος Λειτουργικά Συστήματα Ι της Β' Τάξης του τομέα.

Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ

Στο πρώτο μέρος του μαθήματος επισημαίνεται ο ρόλος του επιπέδου δικτύου στη διαδικτύωση, με αναφορά σε συγκεκριμένα πρωτόκολλα και τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο Διαδίκτυο. Στο δεύτερο μέρος αναφέρονται οι περιοχές διαχείρισης δικτύου και οι χρησιμοποιούμενες τεχνικές ασφάλειας. Στο τελευταίο μέρος σκιαγραφείται η επερχόμενη κοινωνία της απόλυτης επικοινωνίας, η ενοποίηση των υπηρεσιών και εξετάζονται οι διάφοροι τρόποι χρήσης των δικτύων και οι επιτώσεις τους.

Δομημένος Προγραμματισμός

Σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσει ο μαθητής ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα, να μπορεί να επιλύει απλά προβλήματα και να αναπτύσσει απλές εφαρμογές σε προγραμματιστικό περιβάλλον. Το μάθημα χωρίζεται σε 4 ενότητες: Η πρώτη ενότητα αναφέρεται στον καθορισμό και την κατανόηση του προβλήματος, στη δομή του και στον καθορισμό των απαιτήσεών του. Η δεύτερη ενότητα αναφέρεται στις βασικές έννοιες και μθοδολογίες σχεδιασμού αλγορίθμων καθώς και στην ανάπτυξη και τον έλεγχο των αλγορίθμων. Η τρίτη ενότητα αναφέρεται στα είδη, τεχνικές και περιβάλλοντα προγραμματισμού και αναλυτικά: 1) στα στοιχεία δομημένου προγραμματισμού, 2) στα στοιχεία σύγχρονων Προγραμματιστικών Περιβαλλόντων, 3) στην υλοποίηση των αλγορίθμων με χρήση μιας γλώσσας προγραμματισμού, και 4) στον έλεγχο και στην εκσφαλμάτωση προγράμματος. Η τέταρτη ενότητα αναφέρεται στην Τεκμηρίωση του προγράμματος καθώς και στην Αξιολόγηση, τη Βελτιστοποίηση και την Επέκταση του προγράμματος. Το προγραμματιστικό περιβάλλον που χρησιμοποιείται είναι αυτό της Turbo Pascal.

Συντήρηση Υπολογιστών

Οι υπολογιστές, όπως και κάθε συσκευή, παθαίνουν συχνά βλάβες στο υλικό ή παρουσιάζουν δυσλειτουργίες λόγω κακής ρύθμισης του λογισμικού τους. Συνεπώς η ανάγκη και η ζήτηση για άτομα εκπαιδευμένα στα αντικείμενα αυτά είναι σήμερα μεγάλη και είναι βέβαιο ότι θα αυξάνεται συνέχεια. Στο μάθημα αυτό γίνεται προσπάθεια να καλυφθούν οι ανάγκες για εκπαίδευση στα παραπάνω αντικείμενα και η ανάπτυξη είναι σύμφωνη με το πρόγραμμα σπουδών του αντίστοιχου μαθήματος. Το αντικείμενο της συντήρης είναι ιδιαίτερα δύσκολο να συστηματοποιηθεί. Για το σκοπό αυτό και με στόχο να είναι η ύλη και η παρουσίαση κατανοητή για τους μαθητές καταβάλεται ιδιαίτερη προσπάθεια. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε προσεγγίζει τις βλάβες με βάση τα συμπτώματα που παρουσιάζονται. Επίσης και για τις δυσλειτουργίες του λογισμικού όπου υπάρχει αντίστοιχη δυσκολία ακολουθείτε η ίδια μεθοδολογία. Τέλος αναφέρεται η προληπτική συντήρηση δεν πρέπει να αγνοηθεί γιατί συχνά η αμέλειά της αποτελεί τη συχνότερη αιτία βλαβών και δυσλειτουργιών.

Βασικές Υπηρεσίες Διαδικτύου

Το μάθημα είναι χωρισμένο σε τέσσερις ενότητες. Η πρώτη ενότητα στόχο έχει να φέρει το μαθητή σε επαφή με τις έννοιες και τα δομικά στοιχεία των δικτύων υπολογιστών, την έννοια του Διαδικτύου, την εξέλιξή του, την αρχιτεκτονική του, καθώς και τον τρόπο λειτουργίας του. Η δέυτερη ενότητα στόχο έχει να μάθει ο μαθητής να χρησιμοποιεί τις πιο διαδεδομένες υπηρεσίες του Διαδικτύου, όπως είναι ο Παγκόσμιος Ιστός, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, η μεταφορά αρχείων κτλ., καθώς και να εγκαθιστά τις αντίστοιχες εφαρμογές πελάτη. Η τρίτη ενότητα έχει σαν στόχο να εξοικειωθεί ο μαθητής με τη χρήση ορισμένων πρόσθετων υπηρεσιών επικοινωνίας του Διαδικτύου σε πραγματικό χρόνο και των εφαρμογών τους. Η τέταρτη ενότητα στόχο έχει να αποκτήσει ο μαθητής την ικανότητα να διακρίνει τα οφέλη που προκύπτουν από εφαρμογές του Διαδικτύου στην κοινωνία της πληροφορίας, να αντιλαμβάνεται τις αλλαγές στις υπηρεσίες του Διαδικτύου, να εξοικειώνεται με τη δυναμική που αυτές αναπτύσσουν στην νέα οικονομία, ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται στα νέα κάθε φορά δεδομένα που θα δημιουργούνται στο εργασιακό περιβάλλον. Τέλος παρουσιάζει τα απαραίτητα εισαγωγικά στοιχεία της γλώσσας HTML, ώστε ο μαθητής να δει και, αν θέλει, να επιχειρήσει να γράψει τη δικιά του ιστοσελίδα.

Δίκτυα Υπολογιστών Ι

Το μάθημα έχει ως στόχο να παρουσιάσει το γνωστικό αντικείμενο των δικτύων επικοινωνίας με πληρότητα, σαφήνεια, χωρίς να κουράζει με περιττές λεπτομέρειες και με περιεχόμενο εστιασμένο στα χαμηλότερα επίπεδα της στρωματοποιημένης αρχιτεκτονικής δικτύου. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται ώστε οι νέες έννοιες να παρουσιάζονται με χρήση κατάλληλων παραδειγμάτων, σχημάτων, πινάκων. Αρχικά παρουσιάζονται οι αρχές λειτουργίας των δικτύων επικοινωνίας και οι σπουδαιότερες έννοιες που συναντώνται στις επικοινωνίες δεδομένων. Στη συνέχεια γίνεται κατηγοριοποίηση, σύγκριση των μέσων που χρησιμοποιούνται για τη μετάδοση της πληροφορίας και αναφορά στα προβλήματα που εμφανίζονται. Το τελευταίο μέρος του μαθήματος είναι αφιερωμένο στις τεχνικές, συσκευές που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη δικτύων σε μικρή ή μεγάλη έκταση, την πρόσβαση στο μέσο μετάδοσης, τη μεταφορά της πληροφορίας.

Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο

Η ύλη του μαθήματος χωρίζεται σε τρία μέρη: Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η βασική δομή του παγκόσμιου Ιστού και ο τρόπος με τον οποίο υλοποιούνται οι διάφορες υπηρεσίες. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται αναλυτικά η γλώσσα HTML και οι επεκτάσεις της με έμφαση στη χρήση των πλαισίων και των εφαρμογών Διαδικτύου (applets). Επίσης παρουσιάζονται οι γλώσσες Javascript και Vbscript και διάφορα εργαλεία ανάπτυξης ιστοσελίδων. Στο τρίτο μέρος παρουσιάζεται η διαδικασία ανάπτυξης με τη χρήση πολλών παραδειγμάτων. Επίσης αναφέρεται διεξοδικά στην αξιολόγηση μιας εφαρμογής στο Ιστό.

Λειτουργικά Συστήματα Ι

Το μάθημα έχει ως γενικό σκοπό να κατανοήσει ο μαθητής το ρόλο, τη σπουδαιότητα και τα ειδικά χαρακτηριστικά των Λειτουργικών Συστημάτων, καθώς και την απόκτηση γνώσεων, που αφορούν στη διαχείριση του συστήματος αρχείων, της μνήμης και των συσκευών εισόδου/εξόδου του υπολογιστή.

Βασικές Αρχές Πληροφορικής και Ψηφιακής Τεχνολογίας

Οι Βασικές Αρχές της Ψηφιακής Τεχνολογίας αποτελούν το θεμέλιο πάνω στο οποίο θα στηριχθεί το οικοδόμημα γνώσεων του μαθητή σε όλα τα θέματα των επιστημών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Το βιβλίο στοχεύει να δώσει στον μαθητή ένα βασικό μαθησιακό εργαλείο αναφοράς, σε όλες τις θεμελιώδεις έννοιες της Ψηφιακής Τεχνολογίας, χωρίς πλατειασμούς ή απώλειες στη συνοχή της ύλης και συνεπώς, στο ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Εφαρμογές Πληροφορικής

Το μάθημα έχει γενικό σκοπό ο μαθητής να αποκτήσει όλες τις απαραίτητες γνώσεις για τα χαρακτηριστικά, τις δυνατότητες και τις ανάγκες που καλύπτουν οι εφαρμογές αυτοματισμού γραφείου. Επίσης σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσει ο μαθητής ικανότητες που θα του επιτρέπουν να αξιοποιεί τις εφαρμογές αυτές για επαγγελματική χρήση και να μπορεί να υποστηρίζει πλήρος άλλους χρήστες. Η ύλη είναι χωρισμένη σε οκτώ ενότητες μία για κάθε διαφορετική εφαρμογή που συναντάται σε ένα σύγχρονο γραφείο. Κάθε ενότητα χωρίστηκε σε δραστηριότητες που θα διεξάγονται στο εργαστήριο, με την καθοδήγηση του καθηγητή.